Nejcennější značky světa

Dnes si povíme o nejhodnotnějších firmách na světě a možná i něco málo o jejich vzniku nebo proč jsou tak vysoce ceněnné.

Microsoft

Pro někoho zatracovaná firma má hodnotu 76,852 miliard dolarů a zaměstnává něco kolem 89000 zaměstnanců. Přes dvanáct tisíc zaměstnanců se může pochlubit milionovými příjmy a další čtyři zaměstnanci i miliardovými. Na světě není nikdo, kdo by neznal Microsoft a příběh vzniku této počítačové firmy.

McDonaldMcdonalds_logo

V jednom předchozím článku již byla zmínka o tomto řetězci rychlého občerstvení, který kromě toho, že patří mezi nejznámější značky rychlého občerstvení, patří i mezi nejcennější značky vůbec. Asi těžko by se hledal člověk, který si alespoň jednou neobjednal Big Mac. Tato společnost byla založena roku 1940 bratry McDonaldovými a její hodnota v dnešním světě je stanovena na 95,189 miliard dolarů.

 

Google

1

Pro někoho, možná překvapivé třetí místo, ale v roce 2006 se jednalo o nejcennější značku na světě. Dnešní hodnota společnosti je stanovena na „pouhých“ 107,857 miliard dolarů. Strýček Google má něco kolem 28000 zaměstnanců a vznik společnosti se datuje k roku 1998. Nicméně můžeme se jen domnívat jaké plány do budoucna má tento gigant, ale jedno je jisté, ale i v budoucnu bude udávat tempo v informačním světě internetu.

IBM

Informační technologie jsou zkrátka IN a tak se na druhém místě umístila společnost, která má opět něco společného s IT světem. Řeč je o IBM, která byla založena roku 1888 a patří mezi největší společnosti na světě. Po celém světě pracuje pod její hlavičkou na 355000 zaměstnanců a je oceněna na 115,990 miliard dolarů.

AppleApple_Computer_Logo_rainbow.svg

Apple je technologický gigant, který udává po celém světě trendy. Nemůže tedy nikoho extra překvapit, že se jedná o nejcennější značku na zemi. Firma byla založena roku 1976 a svými výrobky si získala fanoušky po celém světě. To zda je úspěch firmy Apple díky dokonalým produktům nebo za to vděčí marketingové strategii a dobrému pricingu nechám na vás. Tak jako tak tato firma prostě válí a svoji cenou 182, 952 miliard dolarů patří mezi nejcennější značky na světě.