Skútrů na českých cestách přibývá. Roste zájem o sportovní modely

Skútry nepatří k nejoblíbenějším dopravním prostředkům bezdůvodně. Houstnoucí silniční provoz, ceny pohonných hmot a další důvody přiměly k pořízení mrštného jednostopého stroje spoustu lidí. V Česku vzrostl zájem o silnější modely s motorem o obsahu 125 ccm a automatickou převodovkou díky novele silničního zákona, která vešla v platnost v roce 2013. Od té doby lze tyto skútry řídit s průkazem pro skupinu B.

První masově vyráběný skútr pochází z Itálie a právě zde mají evropští skútristé nejpočetnější základnu. Mrštné dopravní prostředky jsou poměrně oblíbené i u nás, ale k masovějšímu rozšíření stopětadvacítek došlo až po zmíněné novele.

Oblíbený skútr značky Kentoya – model VIRON 125 4T Sport

Na čem se u nás jezdilo kdysi?

Na menších jednostopých vozidlech se však v Česku jezdilo i předtím. V garážích tatínků, dědů a starších sourozenců ještě nyní dřímají tzv. babety a pionýři. Někteří je používali jako levné přibližovadlo, jiné čistě pro zábavu. Podobně je to s moderními skútry, ke kterým tíhne stále více motoristů.

Chcete jezdit svižně? Pořiďte si sportovní variantu

Nabídka skútrů je nebývale pestrá, takže si na své přijde téměř každý. K nejprodávanějším patří sportovní skútry, které představují ideálního společníka při každodenních přesunech v rámci města. Jsou jasnou volbou pro sportovně založené řidiče preferující svižnou jízdu. Modely jako je Darkness 124 4T od Kentoyi navíc poutají pozornost dravým designem.

Zmíněný výrobce nabízí široké spektrum modelů napříč všemi kategoriemi skútrů. Disponuje největší sítí autorizovaných prodejců a umožňuje nákup na splátky s nulovou akontací bez navýšení. Všechny skútry jsou skladem a to samé platí o náhradních dílech. Kentoya je synonymem pro cenově dostupné skútry prvotřídní kvality již od roku 1994, kdy vstoupila na český trh jako vůbec první producent skútrů.