Bojujeme s „Chyba při stahování aplikace“

A nejlépe, když nám telefon oznámí „Chyba: kód -101.“ Tento problém vás potká především v rámci Google Play obchodu, kterému se dnes de facto nevyhnete, chcete-li ve svém mobilním telefonu nebo tabletu disponovat jízdními řády, mapami, Instagramem nebo Facebookem. Práce ve stáhnutém programu totiž šetří čas i objem dat, argumentace internetovými prohlížeči v mobilu tedy není na místě, internet pro dané zúčtovací období byste si tak totiž brzy vyčerpali.

Jak si tedy pomoct?

Nejčastěji vyskytovaná chyba s výše uvedeným číslem ve své četnosti soupeří i s číslem 110 nebo 920 (kdo ví proč – s tímhle číslem bojuje často napadená značka Samsung, ta ale bojuje se vším…). Dále je to 923, 941 a další možné vesmírné kombinace čísel. De facto všechna však lze vyřešit stejným a snadným způsobem, byť způsobů k odstranění těchto chyb je hned několik, ohled se u některých mobilních telefonů totiž bere i na to, zda v telefonu máte messenger Talk.

  • Jedna z možností – přidávat, vytvářet další účet Google, následně se přepnout do nového účtu v Google Play obchodě, poté vrátit se zpět a náhradní účet odstranit –  vytváří zbytečný chaos a rovněž to dlouhodobě neřeší situaci.

  • Dále můžete vyzkoušet odebrání účtu Google, restart telefonu a následné opětovné přidání účtu Google pod svou emailovou adresou. Tato možnost však mnoha lidem zabírá jen při následném jednom pokusu stahování jakékoli aplikace z Google Play obchodu.

  • Pak je tu vyčištění vyrovnávací paměti od všech aplikací (a jejich aktualizací), souvisejících s Google Play marketem či samotným Googlem, inkriminovaný Talk, popřípadě vymazání všech dat. Vyrovnávací paměť můžete ve svém mobilním telefonu dohledat též pod pojmem mezipaměť nebo cache. Vše byste měli naleznout ve složce Nastavení – Aplikace – Správa nebo Správce aplikací – Zobrazit vše nebo Vše… Poté je nutný restart telefonu/tabletu, a poté při samovolném upozornění na aktualizace Google Play marketu označte „Přijmout“. Pak by již chyba při stahování aplikací neměla naskakovat…

 Detailní postup:

google_talk1

  1. Jděte do Nastavení – Aplikace – Vše.

google_talk2

google_talk2a

google_talk2aa

  1. Vyhledejte aplikaci Obchod Google Play, otevřete ji a označte Vymazat data, a poté Odinstalovat aktualizace.

google_talk3

google_talk3a

google_talk3aa

  1. Vraťte se do seznamu Aplikací, vyhledejte Správce účtu Google, otevřete jej a označte Vymazat data, a poté Vynucené zastavení.

google_talk4

google_talk4a

google_talk4aa

  1. Teď už je nutné jen vypnout a zapnout telefon/tablet, popřípadě jej restartovat, a dále už jen aktualizovat aplikace… a stahovat, co je libo.