Mladí a úspěšní, Díl II.

V pokračování našeho vyprávění se opět podíváme na příběhy mladých a velice úspěšných lidí, kteří začali pokládat základní kameny svých firem již před dosažením plnoletosti. Minulý díl se zaměřil na podnikatele z USA. Dnes se podíváme do Evropy a to do staré dobré Anglie.

O tom že internet je pro takto mladé lidi otevřenými dveřmi na trh, jsme se již přesvědčili v minulém dílu. Ne jinak je tomu i u mladého Angličana Adama Hildretha. Ten se svojí stránkou Dubit Limited, kterou založil ve svých 14 letech, zaznamenal obrovský úspěch a stránka se stala nejnavštěvovanější stránkou pro mladistvé v Británii. V roce 2004 již Adam patřil mezi 20 nejbohatších teenagerů v Británii a dál pokračoval ve svém internetovém podnikání. Vymyslel totiž software, který má za úkol chránit děti před internetovou pedofilií a podle průzkumu je schopný detekovat až 98% případů potencionálně nebezpečné konverzace.

Hildreth
Na světě je spousta lidí kteří mají rádi džem. Většina z nás si ho však ráno maže na rohlík nebo na chléb, to však neplatilo u mladého Skota Frasera Dohertyho. Ten objevil starý recept své babičky právě na džem a začal ho s radostí v kuchyni svých rodičů vyrábět. Prvními zákazníky byli sousedé z nejbližšího okolí. Avšak chuť džemu byla tak lahodná že se jeho pověst velice rychle rozšířila napříč Edinburghem a počet zákazníků závratně stoupal.

Doherty

Za nedlouho si Doherty začal pronajímat na pár dní v měsíci továrnu a a výrobek s názvem Superjam byl na světě. Jeho úspěchu si všiml i řetězec prodejen Waitrose a dal mu lukrativní nabídku na prodej džemu ve svých obchodech. Tak se Superjam dostal do všech možných koutů celé Anglie. Nyní prodává Superjam i celosvětový řetězec Tesco, který je znám i v našich končinách. Celková hodnota Dohertyho firmy se odhaduje na více než jeden milion dolarů a stále stoupá vzhůru. Takže až si příště budete opět mazat džem na rohlík vzpomeňte si na Dohertyho a na to, že asi nějak takto chutná sladká chuť bohatství.